FASE 1 – DEFINIR UNA COMUNITAT

La comunitat que he triat per a portar a terme aquest repte,  a la qual hi puc accedir i interactuar amb facilitat, és un Club social enfocat a l’esport, concretament al rem i a la vela. El Club és el Reial Club Marítim de Barcelona (RCMB).

Aquesta Comunitat, es va crear el 1902. Des d’aleshores, no va parar d’aconseguir resultats a nivell de medalles en competicions nacionals i internacionals, aconseguint al 1932,  la primera medalla olímpica en la disciplina de rem.

El seu objectiu és fomentar i facilitar la pràctica dels esports nàutics, principalment  el rem i la   Vela, celebrar competicions nàutiques, estimular el progrés de la construcció naval esportiva i la pràctica continuada de l’activitat física i esportiva.

Altres objectius també poden ser patrocinar o donar suport a iniciatives relacionades amb el mar, l’esport i la cultura sempre que no hi hagi lucre.

Donat el seu caràcter esportiu i de recreació, el Club podrà organitzar activitats cíviques i culturals, actes socials, festes i reunions de caràcter semblant. Les activitats esportives principals han de ser de caràcter federat.

El motiu del perquè he triat aquesta comunitat, és que jo sóc esportista d’elit, practico el rem i aquest és el meu Club, per la qual cosa, hi vaig molt sovint, puc interactuar, tant amb els entrenadors i amb els treballadors del  Club, com amb els membres de la Junta Directiva.

També cal especificar que el Club no només forma a nivell esportiu, si no que amb aquesta matèria va lligat de la mà fomentar els valors que implica l’esport: la solidaritat, el respecte, la inclusió o la diversitat. Els nostres entrenadors no estan enfocats només a la part esportiva, si no que  són formadors emocionals i ens acompanyen i fan seguiment acadèmic, especialment en les categories que estan en edat escolar (ESO, BATXILLERAT, CICLES FORMATIUS), sense passar per alt aquest acompanyament en l’etapa universitària.

En aquest seguiment emocional, es preocupen dels nostres neguits del dia a dia i fomenten la nostra socialització. Un exemple clar,  és que quan es va estades esportives, especialment, en el cas dels adolescents, es fan deixar els mòbils fomentant la comunicació entre nosaltres i l’activitat física.

La conclusió, és que penso que cal fomentar l’esport a totes les edats, però especialment, penso que a la gent jove li va molt bé practicar-lo, preferiblement si és en un entorn exterior, a l’aire lliure, independentment qu

e sigui a nivell de competició o a nivell lúdic, ja que és saludable a nivell físic i necessari a nivell emocional i social, donat que facilita eines que després es podran aplicar a tots els nivells al llarg de la nostra vida.

Entrada similar